جشنواره وبلاگ های برتر ایرانی

«جشنواره وبلاگ‌های برتر ایرانی» با هدف تشویق و توسعه تولید وبلاگ منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی و معرفی برترین وبلاگ‌های ایرانی برگزار می‌شود.این جشنواره به همت پایگاه اینترنتی شبکه مجازی ایرانی برگزار می‌شود و شرکت دراین مسابقه محدودیت سنی و موضوعی ندارد اما هر فرد مجاز به ارائه یک یا چند وبلاگ در مسابقه است.درهنگام ثبت نام، نویسنده وبلاگ باید مشخصات حقیقی خود را در فرم ثبت نام منظور نماید و درج بنر اطلاع رسانی جشنواره در وبلاگ شرکت کننده در طول برگزاری جشنواره الزامی است.موضوع بندی مناسب مطالب، مرتبط بودن گرافیک وب با موضوع وبلاگ و جذابیت وبلاگ،  توجه به  محتوای سالم همراه با ادبیات اخلاق اسلامی و چگونگی معرفی جشنواره به  بازدید کنندگان توسط وبلاگ شما از جمله معیارهای داوری محتوا و فنی جشنواره است.دین و معارف اسلامی، دفاع مقدس و شهدا، علمی ، آموزشی، بازی ، سرگرمی، ورزشی ، تفریحی، تغذیه ، سلامت و بهداشت، نرم افزار و سخت افزار، فرهنگی و هنری اخبار و رسانه، کار وسرمایه، اجتماعی ، شخصی، فناوری و سایر موارد موضوعات این جشنواره است.مهلت ثبت نام تا ثبت ۳۰۰وبلاگ، اعلام شده است و از این بین از ۳۰وبلاگ تقدیر به عمل خواهد آمد و ۱۰۰وبلاگ برتر نیز معرفی خواهند شد.

انتظار فرج و معناى صحیح آن‏ از منظر امام خمینی(ره)

بنیانگذار انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب ایران وظیفه همه نهادهای مسئول در نظام را تمهید ظهور امام زمان(عج) می‌دانند، زمینه سازی را بالاتر از اعتقاد به انتظار بیان می‌کنند و این آرزو را مطرح می‌کنند که این فضا را باید نهادهای متولی به کشورهای دیگر هم بکشانند.

وقتی نگاه امام خمینی‌(ره) را به حوزه آینده مورد تعمق قرار می‌دهیم، بحث افق آینده جامعه و مهدویت را پیوند عمیق می‌دهند، فرهنگ جامعه را مبتنی بر مهدویت طراحی می‌کنند.

امام خمینی‌(ره) عبادتی را که روح مهدویت در آن نباشد، و روح جامعه سازی مهدوی در آن دیده نشود را عبادت در فضای اسلام آمریکایی معرفی می کنند و حتی انتظار برای فرج برای آن گروه‌ها و اقشاری از جامعه که صرفا در دعا خلاصه می‌کنند و حتی در آن امر به معروف و نهی از منکر و جهاد نفی می‌شود را اسلام آمریکایی عنوان می‌کنند‌.

در ادامه این نوشتار به نگاه امام خمینی‌(ره) در تعریف انتظار صحیح و برداشت‌ها و پاسخ‌های ایشان به مقوله انتظار فرج امام زمان‌(عج) می‌پردازیم‌.

تعریف انتظار از منظر امام خمینی‌(ره)

امام خمینی‌(ره) انتظار فرج با توجه به آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصوم‌(ع) تعریف کردند به طوری که بعد از چندین سال از رحلت‌شان این تعریف مورد قبول تمام آینده پژوهان و کارشناسان عرصه معارف مهدویت است‌؛ انتظار یعنی امید تحقق یک هدف مقدور. این انتظار در قالب فردی و اجتماعی و تاریخی و نیز به شکل حق و باطل قابل فرض است و در واقعیت هم وجود دارد. انتظار باید انسان را به هویت‌های جمعی و تاریخی پیوند بزند و در او تحول بیافریند. انتظار، مبدأ تحول است. از منظر نظام ولایت، انتظار توسعه ولایت است.

ادامه نوشته

شهری که امام زمان (عج) از آنجا ظهور می‌کنند

جمعه که می‌شود چشم تمام منتظران عالم به این نقطه از زمین دوخته شده است چرا که به آنها گفته‌اند قرار است امام مهدی(عج) از آنجا ظهور کنند.

روز جمعه هر جا که باشی انگار گم شده‌ای داری و دنبال یک چیز مهم می‌گردی که سال‌ها در پی‌اش بودی، یک امیدی ته دلت است که می‌گویی حتما می‌آید اما نمی‌دانی کِی. فقط شنیده‌ای که گفته‌اند وقتی جهان پر از ظلم و فساد شد "منجی" خواهد آمد و از دست تو همین برمی‌آید که مراقب اعمالت باشی و دست از دعا برنداری.

منتظران حضرت صاحب الزمان(عج) جمعه‌های زیادی شمرده‌اند تا روی ماهش را ببینند و همچنان دعای"اللهم عجل لولیک الفرج" بر لب دارند و نمی‌دانند شاید این جمعه هم در جوار "بیت الله الحرام" خورشید غروب کند اما باز مهدی صاحب زمان نیاید اما باز امید به رحمت الهی دارند که فرمود: "هیچ‌گاه زمین از وجود حجت الهی خالی نمی‌شود".

در ادامه پاسخ به این پرسش را که امام مهدی (ع) از کدام شهر ظهور می‌کنند را با بهره‌گیری از روایات معصومین(ع) بیان می‌کنیم: در برخی روایات آمده است؛ وقتی که اوضاع عمومی جهان مساعد شد و افکار مردم جهان برای پذیرش حکومت حق وعدالت آماده گشت، نوبت انقلاب مهدی موعود فرا می‌رسد، و خداوند به آن حضرت اذن و اجازه نهضت می‌دهد. در این زمان است که امام مهدی (عج) در مکه ظاهر می‌شود و انقلابی بزرگ، انقلاب جهانی خود را آغاز می‌کند.

چنانکه مفضل از حضرت صادق (ع) پرسید: ای آقای من، حضرت مهدی (عج) از کجا و چگونه ظهور می‌کند؟ حضرت فرمود:" ای مفضل! او به تنهایی ظهور می‌کند و به تنهایی کنار خانه کعبه می‌آید و به تنهایی شب را در آنجا می‌گذراند1".

همچنین امام باقر (علیه السلام) فرموده است: "هنگامی که قائم (ع) از (مکه) خروج کند، منادی او ندا در می‌دهد که هلا، هیچ کس غذا و آشامیدنی برندارد، و او با خود سنگ موسی بن عمران را به همراه می‌برد، که آن بار شتری است. پس در هیچ منزلی فرود نمی‌آید، مگر اینکه چشمه‌ها از آن جاری می‌گردد2".
پی نوشت‌ها:

(1) بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 53، ص 7.
(2) غیبت نعمانی، باب 13، ص 344.

امامت امام مهدى (عج)

امام مهدى (عليه السلام)  ، دوازدهمين امام شيعيان ، فرزند امام حسن عسكرى (عليه السلام)  ، در صبح گاه جمعه ، پانزدهم شعبان سال 255هجرى قمرى ، در شهر سامرا ، چشم به جهان گشود (كمال الدين ، ص 427 ; الارشاد ، ص 346 ; الغيبه ، ص 141). به دليل احاديث رسيده از پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم درباره اينكه از صلب امام حسن عسكرى (عليه السلام) فرزندى به دنيا خواهد آمد كه برپا دارنده عدل و قسط و نابود كننده بساط ظلم و جور ستمكاران خواهند بود ، دستگاه خلافت عباسى بر آن شدند تا با هدف جلوگيرى از چنين رخدادى ، امام عسكرى (عليه السلام و بيت ايشان را مدت ها تحت مراقبت شديد قرار دهد ، تا در صورت آگاهى از تولد چنين فرزندى ،او را بكشد ، اما اراده حكيمانه الهى چنين بود كه امام مهدى (عليه السلام) همانند حضرت موسى (عليه السلام) به طور معجزه آسا ، دوران حملش نامحسوس و قضيه ولادتش از آگاهى و ديد دشمنان  ، پنهان بماند.
در چنين شرايطى امام عسكرى (عليه السلام) با تدبير خاصى ،تلاش مخالفان را بى نتيجه گذاشت و ضمن حفظ جان فرزندش ، وى را به تعدادى از خواص شيعيان و ياران خود نشان داد و معرفى كرد تا شيعيان در مورد امام دوازدهم ، دچار ترديد و انحراف نشوند. احمد بن اسحاق قمى ، ابوهاشم بن جعفر ، معاوية بن حكم ، محمد بن ايوب بن نوح ، محمد بن عثمان عمرى و...

ادامه نوشته

کلیپ صوتی سبک زندگی زن مسلمان

سخنرانی‌ای از استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در خصوص زن و جایگاه او در دنیای معاصر و لزوم حرکت قدرتمندانه برای معرفی زن مسلمان به جهان و ایجاد سبک زندگی زن مسلمان امروزی، برای دریافت قرار داده شده است:

فایل صوتی را می توانید از اینجا دانلود کنید.

توشه زندگی / چهار چیزی که باید به همراه داشت

امام موسی کاظم (علیه‌السلام) در فرمایشی گهربار به شیعیان و دوستداران خود چنین توصیه فرمودند:

«لا تَسْتَغْنی شیعَتُنا عَنْ أرْبَع: خُمْرَه یُصَلِّی عَلَیْها، وَ خاتَم یَتَخَتَّمُ بِهِ، وَ سِواک یَسْتاکُ بِهِ، وَ سُبْحَه مِنْ طینِ قَبْرِ أبی عَبْدِ اللّهِ ع فیها ثَلاثٌ وَ ثَلاثُونَ حَبَّهً، مَتى قَلَّبَهَا ذاکِراً لِلّهِ کُتِبَ لَهُ بِکُلِّ حَبَّه أرْبَعُونَ حَسَنَهً، وَ إذا قَلَّبَها ساهِیاً یَعْبَثُ بِها کُتِبَ لَهُ عِشْرُونَ حَسَنَهً

«شیعیان و دوستان ما (در هر حال و در هر کجاکه باشند) از چهار چیز نباید بى نیاز باشند: جانمازى که بر آن نماز بخوانند، انگشترى که در دست نمایند، مسواکى که دندان‌هاى خود را به وسیله آن مسواک کنند و تسبیحى از تُربت امام حسین (علیه‌السلام) که داراى ۳۴ دانه باشد و به وسیله آن ذِکر گوید که خداوند متعال در مقابل هر دانه آن چهل حَسَنِه در نامه اعمالش ثبت مى‌نماید و چنانچه آن را دست گیرد بدون آن که ذِکرى و دعائى بخواند ۲۰ حسنه به او داده مى شود.» (تهذیب الأحکام: ۶/۷۵، ح ۱۴۷- بحار الأنوار: ۱۰۱/۱۳۲، ح ۶۱)

قابل توجه خانم‌های مدرن و روزه دار

قابل توجه خانم‌های مدرن و روزه داریکی از مشکلات بزرگی که انسان قرن بیست و یک را به شدت تهدید می‌کند، تعریفی است که این انسان از مدرنیسم دارد، تعریفی که ابعاد مهمی از سبک زندگی او را تحت تأثیر قرار داده است، از نوع پوشش گرفته تا سیاست و اقتصاد و فرهنگ همه و همه تعاریف جدیدی پیدا کرده‌اند.

در تعریف مدرنیته این گونه آمده است: مدرنیته عبارت است از جریان حاکم بر تمدن جدید غرب در زمینه‌های فکری، فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... که جدا از آموزه‌های دینی و با محور قرار دادن انسان و تکیه بر آزادی همه جانبه او نیز اعتماد به عقل بشری و اصالت دادن به فرد در صدد تحلیل همه امور اعم از طبیعت، ماوراء طبیعت، ارزش‌ها و ... برآمده است و با اندیشه نو کردن و تغییر همه جانبه حیات انسان هر آنچه در مقابل آن واقع می‌شود؛ مانند دین، آداب و رسوم و سایر سنت‌ها، را نفی می‌کند.

در بعد فرهنگ به انسانی مدرن می‌گویند که در قید و بند رعایت احکام و مسائل شرعی و اخلاقی نباشد و به اصطلاح روشنفکر باشد، هر چه مخالف خود را بیشتر با مسائل دینی و مذهبی نشان دهی روشنفکر تر و مدرن‌تر خواهی بود.

انسان مدرن در تعاریف امروزی بیشتر از هر چیز به شکم خود اهمیت می‌دهد و با فرا رسیدن ماه رمضان، به دنبال هزار منطق و دلیل خواهد بود تا بلکه بتواند از روزه گرفتن فرار کند.

ادامه نوشته

اهمیت تربیت فرزند در کلام رهبر معظم انقلاب

اگر بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند، در آینده مى‌شود از آنها هر شخصیت عظیمى ساخت

پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب در کلیپ صوتی «الفبای ایمان» به مرور بیانات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام عزه) درباره اهمیت تربیت صحیح کودک و نوجوان پرداخته است.

فایل‌های صوتی:

مهریه؛ کی داده، کی گرفته!؟

مهریه، حقی ا‌ست که مطالبه آن در جامعه امروز ما کراهت دارد. دلیل این کراهت بیش از هر چیز به مسائلی مربوط می‌شود که در گذر زمان، علی‌الخصوص طی این چند سال در جلسات خواستگاری گذشته است. خانواده دختر درصدد هستند میزانی را به عنوان پشتوانه زمان جدایی و طلاق احتمالی و یا حتی برای جلوگیری از جدایی در نظر بگیرند و خانواده پسر هم عموماً میزانی را تعیین و قبول می‌کنند که عملاً از عهده فرزندشان خارج بوده و توانایی پرداخت آن را ندارد. اگر هم نگوییم همه، خیل کثیری از خانم‌ها علاقه قلبی همسرشان را به خودشان با میزان مهریه می‌سنجند. یعنی هرچه مهریه بالاتر، داماد واله و عاشق‌تر.
نکته بسیار مهم در خصوص تمامی مهریه‌های تعیین شده و فارغ از میزان آن، عندالمطالبه بودن آن است. بدین معنی که هر زمان که زن، خواستار دریافت مهریه خود شود، مرد موظف به پرداخت آن است. حال با توجه به اینکه در فرهنگ کشورمان مقوله مهریه از همان زمان خواستگاری از طرف هر دو خانواده تنها برای زمان جدایی و بالا گرفتن مشکلات و یا به عنوان ابزاری برای فشار بر روی مرد جهت بدست آوردن امتیاز است، درخواست مهریه از طرف زن در زمانی غیر از زمان جدائی و به دلیلی غیر از دلایل نامتعارف با نگاه منفی و دافعه جامعه روبرو می‌شود. البته این نگاه منفی مختص به خانواده مرد نبوده و در خانواده زن و دوستان و آشنایان نیز انجام چنین کاری مورد پسند واقع نمی‌گردد. چرا که نگاه جامعه به این موارد نگاهی کاسب‌کارانه است. تا جایی که بسیاری برخلاف نص صریح دین، بر این باورند که مهریه را «کی داده و کی گرفته!؟»

ادامه نوشته

ارتباط و پیوستگی امام حسین و امام مهدی (علیهما السلام) در آیات

از نواى غریبانه استغاثه امام حسین علیه السلام، سال‏ها و قرن‏ها مى‏گذرد، اما انعکاس آن را مى‏توان در لحظه لحظه تاریخ به گوش جان شنید، این فریاد نه تنها رو به خاموشى و افول نگذاشته، بلکه هر روز رساتر و پرصلابت‏تر، خروش وجوشش آزادگان عالم را افزوده است. گویا امام حسین علیه السلام سال‏ها و قرن‏ها چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است; تا امام عصر (عج)، ندایش را پاسخ گوید; پرچم بر زمین مانده‏اش را به دوش گیرد; داغ‏هاى کهنه‏اش را التیام بخشد و آرمان‏هاى بلندش را لباس تحقق بپوشاند.

روز ظهور، هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین علیه السلام است و حضرت مهدى علیه السلام پاسخ دهنده آن. در این گستره بى‏انتها و افق‏هاى دور آن، کسى به خروش و التهاب فرزندش که براى رسیدن آن روز، گذر آرام آرام و جانکاه لحظه‏ها را به تماشا مى‏نشیند و روزها و سال‏ها را با چشمان منتظرش بدرقه مى‏کند وجود ندارد.
روز ظهور، هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین علیه السلام است و حضرت مهدى علیه السلام پاسخ دهنده آن. در این گستره بى‏انتها و افق‏هاى دور آن، کسى به خروش و التهاب فرزندش که براى رسیدن آن روز، گذر آرام آرام و جانکاه لحظه‏ها را به تماشا مى‏نشیند و روزها و سال‏ها را با چشمان منتظرش بدرقه مى‏کند وجود ندارد.

ادامه نوشته

فضیلت، اجر و ثواب گریه بر امام حسین(ع)/ خواص مجالس ذکر مصائب ثارالله(ع)

حضرت صادق(ع) بسیار گریستند و ما نیز به تبع ایشان گریستیم. پس حضرت صادق(ع)  فرمودند که امام حسین(ع) می‌‌فرمود: من کشته گریه و زاری (اشکم) هستم، نام من در نزد هیچ مؤمنی برده نمی‌‌شود مگر آن که محزون و گریان می‌‌شود.

همیشه زبان و قلم، مترجم عقل و خیال بوده ولی ترجمان عشق، چشم است. آنجا که اشکی از روی احساس و درد و سوز می‌‌ریزد، عشق، حضور دارد و آنجا که زبان و قلم با گردش منظم خود جمله‌‌‌های منطقی می‌‌‌سازد عقل حاضر است و همان طور که استدلالات منطقی می‌‌تواند همبستگی گوینده را با اهداف رهبران مکتب آشکار سازد، قطره اشک نیز می‌‌تواند اعلان جنگ عاطفی بر ضد دشمنان مکتب محسوب شود.

بر همین اساس است که حتی پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) کسی را که آمادگی گریه کردن ندارد به تباکی (خود را به شکل گریه درآوردن) دعوت کرده‌‌اند تا یاد حسین(ع) در همه قرون و اعصار در خاطره‌‌ها زنده بماند.

ادامه نوشته

|  ماجـرای چادری نشـدنم |

وقتی امروز رفتم کلاس زبان یکی از همکلاسی هامو دیدم که دختر محجبه و متیــنی بود و همیشه چادر سر میکرد به یه نفری تبدیل شده که واقعا غیر قابل باوره!

اول من نشناختمش و سراغشو گرفتم بعد خودش اومد بهم گفت من اونور نشستم بعد ازش اجازه گرفتم تا چندتا سوال ازش بپرسم اول ازش پرسیدم که پس تو چرا اینجوری شدی؟؟ اگه تمایل داری بهم بگو که چرا چادرتو باز کردی؟؟؟ البته من خودم شخصا حجاب رو فقط تو چادر بستن نبینم با اینکه خودم چادر سر میکنم ولی فقط چادر رو حجاب برتر میدونم و با عشق اونو سر میکنم ولی میخواستم بدونم که چرا تغییر عقیده داده!!!

اون هم بهم گفت من که از هفت سالگی به اجبار پدرو مادرم چادر سر میکردم و هر روز هم درباره ی این موضوع با پدرم بحثم میشد چون بابام بهم میگفت با توجه به اینکه ما از یه خانواده مذهبی هستیم و اکثر فامیل چادر سر میکنن تو هم باید چادر سر کنی ولی من دیگه نمیخواستم چادر سر کنم به همین دلیل تصمیم گرفتم چادرم رو بردارم و الانم چند هفته هست با بابام قهرم من خیلییییییی ناراحت شدم
به نظر من باید چادر رو با عشق و علاقه سر کنی نه به زور و اجبار ولی اینو یادت باشه که چادر حجاب برتره و ما خانم ها رو که گوهری با ارزش هستیم از نگاه چشمان شیطانی و…. در امان نگه میداره.


Because of family pressure, not clad friend |

adventure tent Im not held |

ادامه نوشته

پاسخ حجت‌الاسلام پناهیان به سوال «حوزه برویم یا دانشگاه؟»..

در جلسه ورودی‌های سال تحصیلی جدید دانشگاه امام صادق(ع) مطرح شد؛

پاسخ حجت‌الاسلام پناهیان به سوال «حوزه برویم یا دانشگاه؟»


پاسخ حجت‌الاسلام پناهیان به سوال «حوزه برویم یا دانشگاه؟»..

جوانان زیادی از بنده سؤال می‌کنند که ما حوزه برویم یا دانشگاه؟ بنده معمولاً در جواب عرض می‌کنم: این سوال دقیقی نیست. بلکه صحیح‌تر آن است که ابتدا سؤال شود: «در کدام رشتۀ علمی تحصیل کنیم؟»


The inputs of the new academic year at the University of Imam Sadiq (AS) was raised;

Pnahyan Hojjatoleslam response to the question "seminary or university to go to?" ..

Many people ask me when we go to seminary or university? I usually answer, I: The question is not clear. It is correct that the first question: "Which science degree to study?"


ادامه نوشته

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام قرائتی پیرامون حجاب و عفاف

لباس مقدس است، لباس نعمت است، كرامت است. خدا به حيوان لباس نداده به انسان لباس داده شما يك چيزي را كه همينطور عادي و معمولي تلقي مي‌كنيد در پارچه نمي‌پيچيد اما يك چيزي را كه ارزش دارد در كاغذ كادويي مي‌بنديد. هر چيزي كه ارزش دارد، حجاب هم دارد.



Excerpt from speech by reading surrounding the hijab and chastity Hujjatulislam

In the name of God

Sacred dress, dress is a blessing, dignity. God is not a human animal clothing you wear something so ordinary as you can in a cloth in the wrapping paper Nmypychyd something, but a close. Anything that has value, has unveiled. (January 67)

ادامه نوشته

داستان مسلمان شدن بانوی مسیحی

http://s4.picofile.com/file/7862765264/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86_%D8%B4%D8%AF%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%DB%8C_%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD%DB%8C.jpg

ایوت بالداچینو کارشناس ارشد حقوق از دانشگاه سیدنی است که ۱۲ سال پیش، پس از جدایی از مذهب کاتولیک مسلمان شده است، بنا به گفته خود او ۶ سال سنی بوده است ولی اکنون ۶ سال است که به آیین شیعه گرویده است. او همچنین پس از این تشرف نام خود را به ثریا تغییر داده است.


The Story of Muslim, Christian Lady

Yvette Baldachynv Master of Law from Sydney University, which 12 years ago, after the separation of religion is Catholic, Muslim, says he was 6 years old, but has been converted to Shi'ism, which is now 6 years old. After this initiation, he changed his name to Soraya. 

ادامه نوشته

حجاب و عفاف در کلام ائمه اطهار....

حجاب و عفاف در کلام ائمه اطهار....




Hijab and modesty in speech Imams

 

ادامه نوشته

نقش حجاب در عظمت زن

نقش حجاب و عفاف در عظمت زن

حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب


The role of women in hijab and modest in magnitude


Protect the eyes, ears, heart and all other organs of any fault is modesty and chastity of the inner veil covering the face is a sense of modesty and chastity root fruit Ltyftr veil veil.


ادامه نوشته

گزیده ای از بیانات رهبری پیرامون حجاب و عفاف


*مردم ما چادر را انتخاب كرده‌اند. البته ما هيچ وقت نگفتيم كه «حتماً چادر باشد، و غيرچادر نباشد.» گفتيم كه «چادر بهتر از حجابهاى ديگر است.» ولى زنان ما مى‌خواهند حجاب خودشان را حفظ كنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پيش از آن‌كه يك حجاب اسلامى باشد، يك حجاب ايرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.


Excerpts of remarks about hijab and chastity leadership
In the name of God

* Our people have taken to the tent. It never tells us that "to be sure the tent, and not Ghyrchadr." Saying that "the veil veils are better than others." But we want women to maintain their hijab. The tent like. Tent, our national dress. Tent, before an Islamic veil, a veil in Iran. Our people and our own national dress. (October 73)

ادامه نوشته

حجاب(لغوی واصطلاحی)

تعريف حجاب در قرآن

حجب و حجاب هر دو مصدرو به معنى پنهان کردن است. “امرئه محجوبه” زنى که پوشانيده است.



Veil

Definition of Hijab in the Quran

Allah Manan anywhere Klamallh M. Mshrfyn various expressions of Islam, especially women commanded to dress and veil of words, clothes, Syab, chastity, and Jlbab hangover in detail and the concept is applied.


ادامه نوشته

انتظار

جوانی و انتظار

   جوانی و انتظار
  
دوران جوانی دوران ناپختگی نیست اگر چه دوران کم تجربگی است. جوانان در کمال پختگی گرایش های فطری قرار دارند؛ و در اوج تازگی و طراوتِ روحی و آمادگی برای دریافت های معنوی و اتصال به خدا هستند، اگر چه گرایش های ناب فطری آنان شکوفا نشده باشد و به خودآگاهی نرسیده باشند.

ادامه نوشته

مقام منتظران حقیقی مهدوی...

مقام منتظران حقیقی مهدوی...


پاداش منتظر

منتظران راستین، برترین مردم همه روزگاران ، بسان حاضران در خیمه آن حضرت هنگام ظهور خواهند بود. ثواب ایشان مانند پاداش نمازگزار و روزه‌دار است و ایشان گرامى‌ترین امت و رفیق پیامبر صلّى اللّه علیه و اله هستند. آن‌ها بسان مجاهدان در راه خدا و در ركاب حضرت رسول صلّى اللّه علیه و اله هستند و پاداش هریك از آن‌ها برابر با هزار شهید از شهیدان صدر اسلام است...


ahdavi real place awaits ...
Mahdavi real place awaits ...


Awaits true, most of the people all the time, just like the people in his tent when they will rise. Reward like the rewards of prayer and fasting, he and his fellow Gramytryn ummah and the Prophet Muhammad (PBUH) said. They are like the residents in the path of Allah and the Prophet Muhammad PBUH cycling and reward each of them with thousands of martyrs, martyr of Islam is ...


ادامه نوشته

دعا برای فرج امام زمان(عج)...

نگاهی متفاوت به دعا برای فرج امام زمان(عج)...




برمنبرها به مردم بگویید و به آنها امر کنید که توبه کنند
و برای فرج و تعجیل ظهور حضرت حجت (عج) دعا نمایند

 و این دعا مثل نماز میت نیست که واجب کفائی باشد و به انجام دادن آن از سوی بعضی از مکلفین
 از سایرین ساقط گردد بلکه مانند نمازهای یومیه است که برتمام مکلفین واجب است آن را انجام دهند


Bray called Faraj Imam Zaman (pbuh) ...

Bermnbrha by Mardam Bگoییd and him as something کnیd کh repentance کnnd and Bray Faraj and accelerate the emergence attended Hojjat (pbuh) called Nmaیnd and where called for, such as Namaz dead NIST کh duty کvaúی strongest and its Anjam Dadn Ann BL only Bedی BL Mکlvیn BL سایرین plopped گrdd Blکh Mannd Nmazhaی daily east کh the Bertmam Mکlvیn duty AST Ann Ra Anjam Dhend

ادامه نوشته

خانواده

خانواده مهدوی

http://rasekhoon.net/_files/images/article/pic1.jpg


خانواده کوچک ترین نهاد اجتماعی است که نقش بالنده و اساسی در تکوین جامعه دارد. خانواده زمینه ساختارهای هویتی و عاطفی جامعه فردا را مهیا می نماید. و با التزام عملی به اصول اعتقادی خویش زمینه ساز جامعه کلان فردا است که باید روابط اجتماعی، عاطفی، سیاسی ـ فرهنگی آن در جهت ارزش های بایسته نظام گیرد.

ادامه نوشته

فرق عاشق و قاشق

http://s4.picofile.com/file/7822781826/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF_%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B1%D8%B6%D8%A7_%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86.jpg

امروز برای شما یک سخنرانی زیبا و شنیدنی از استاد علیرضا پناهیان رو با موضوع ازدواج های دانشجویی گذاشتم، که امیدوارم خوشتون بیاد. [...]

ادامه نوشته

بررسی احادیث



بررسی احادیث وجود ۵۰ زن در بین یاران امام زمان(عج).....
 
بررسی احادیث وجود ۵۰ زن در بین یاران امام زمان(عج)


متاسفانه برخی بنا به دلایلی به دلیل عدم توجه عمیق به روایات می گویند که در بین ۳۱۳ نفر یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه ۵۰ زن می باشد

ادامه نوشته

نگاهی به رخدادهای آخرالزمان از منظر قرآن


نگاهی به رخدادهای آخرالزمان از منظر قرآن

نگاهی به رخدادهای آخرالزمان از منظر قرآن
 

چکیده

آخرالزمان و مجموعه حوادث آن از جمله مباحثی است که در آیات و روایات اسلامی بدان توجه شده و افزون بر تفسیر و حدیث، در حوزه کلام و مهدویت پژوهی اهمیت ویژه ای دارد. در این نوشتار، نخست مفهوم آخرالزمان و تفاوت آن با اشراط الساعه بررسی شده و نگاه قرآن و دیگر ادیان به این مسئله مدنظر قرار گرفته است.

ادامه نوشته

رویکردها به آخرالزمان و نشانه های ظهور


رویکردها به آخرالزمان و نشانه های ظهور


رویکردها به آخرالزمان و نشانه های ظهور

چکیده

موضوع مهدویت در میان آموزه های اسلامی، از جمله موضوعاتی است که در منابع متعدد مورد توجه قرار گرفته است. در میان مقولات مهدوی نیز یکی از موضوعات شاخص، موضوع « نشانه های ظهور» است که مورد توجه تمام فرق اسلامی قرار داشته است؛ البته موضوع نشانه های ظهور منحصر به منابع اسلامی نیست و نظیر آن را درباره منجیان آسمانی دیگر ادیان می توان برشمرد.

ادامه نوشته

بررسی فقهی رؤیت هلال ماه

بررسی فقهی رؤیت هلال ماه

بررسی فقهی رؤیت هلال ماه

گفتاری از: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد*

 
اثبات هلال ماه در شیعه و سنی با رؤیت هلال ماه صورت می‌پذیرد. در بین کشورهای اسلامی، ‌فقط لیبی است که به رویت هلال کاری ندارد و یک قراردادی دارند که طبق آن عمل می‌کنند. ولی در اغلب کشورهای اسلامی با رویت هلال اول ماه‌ شان مشخص می‌شود.

ادامه نوشته

پیام های مهدوی


مدیریت پیام های مهدوی در فراسیستم ارتباطات دینی

مدیریت پیام های مهدوی در فراسیستم ارتباطات دینی  

چکیده

این نوشتار از منظر علم ارتباطات و رسانه به موضوع مهدویت می پردازد و پیام های مهدوی را بخشی از پیام های دینی برمی شمرد که باید در فراسیستم ارتباطات دینی به گونه ای خاص مدیریت شود. برای مدیریت پیام های مهدوی و بالا بردن اثربخشی پیام باید یک چشم به ویژگی های موضوع مهدویت و پیام های آن داشته و نگاهی دیگر را بر مباحث کلان مدیریت با در نظر گرفتن شرایط ویژه فراسیستم موردنظر افکنیم.

ادامه نوشته

ما منتظر ظهور حضرت حجّت هستيم! نه منتظر آمدن حضرت حجّت!


ما منتظر ظهور حضرت حجّت هستيم! نه منتظر آمدن حضرت حجّت!

ظهور-منتظر-انتظار-حجت-مهدی-موعود-امام-زمان-منجی-قیام-انقلاب-غیبت-فایل-pdf-سخنرانی-دکتر-عباسی-اصلاح-کلیپ-انتهای افقيا صاحب الزّمان! همه از آمدن شما صحبت می کنند ، امّا مگر شما قرار است بیایید!؟ مگر شما جایی رفته ايد که قرار باشد برگردید و به ميان ما باز آييد!؟


می گويند که شما غيبت کرده ايد! يعنی چه!؟ يعنی اينجا هستيد و مثلاً در مکان ديگری حضور نداريد!؟

ادامه نوشته