جشنواره وبلاگ های برتر ایرانی
وقتی نگاه امام خمینی(ره) را به حوزه آینده مورد تعمق قرار میدهیم، بحث افق آینده جامعه و مهدویت را پیوند عمیق میدهند، فرهنگ جامعه را مبتنی بر مهدویت طراحی میکنند.
امام خمینی(ره) عبادتی را که روح مهدویت در آن نباشد، و روح جامعه سازی مهدوی در آن دیده نشود را عبادت در فضای اسلام آمریکایی معرفی می کنند و حتی انتظار برای فرج برای آن گروهها و اقشاری از جامعه که صرفا در دعا خلاصه میکنند و حتی در آن امر به معروف و نهی از منکر و جهاد نفی میشود را اسلام آمریکایی عنوان میکنند.
در ادامه این نوشتار به نگاه امام خمینی(ره) در تعریف انتظار صحیح و برداشتها و پاسخهای ایشان به مقوله انتظار فرج امام زمان(عج) میپردازیم.
تعریف انتظار از منظر امام خمینی(ره)
امام موسی کاظم (علیهالسلام) در فرمایشی گهربار به شیعیان و دوستداران خود چنین توصیه فرمودند:
«لا تَسْتَغْنی شیعَتُنا عَنْ أرْبَع: خُمْرَه یُصَلِّی عَلَیْها، وَ خاتَم یَتَخَتَّمُ بِهِ، وَ سِواک یَسْتاکُ بِهِ، وَ سُبْحَه مِنْ طینِ قَبْرِ أبی عَبْدِ اللّهِ ع فیها ثَلاثٌ وَ ثَلاثُونَ حَبَّهً، مَتى قَلَّبَهَا ذاکِراً لِلّهِ کُتِبَ لَهُ بِکُلِّ حَبَّه أرْبَعُونَ حَسَنَهً، وَ إذا قَلَّبَها ساهِیاً یَعْبَثُ بِها کُتِبَ لَهُ عِشْرُونَ حَسَنَهً.»
«شیعیان و دوستان ما (در هر حال و در هر کجاکه باشند) از چهار چیز نباید بى نیاز باشند: جانمازى که بر آن نماز بخوانند، انگشترى که در دست نمایند، مسواکى که دندانهاى خود را به وسیله آن مسواک کنند و تسبیحى از تُربت امام حسین (علیهالسلام) که داراى ۳۴ دانه باشد و به وسیله آن ذِکر گوید که خداوند متعال در مقابل هر دانه آن چهل حَسَنِه در نامه اعمالش ثبت مىنماید و چنانچه آن را دست گیرد بدون آن که ذِکرى و دعائى بخواند ۲۰ حسنه به او داده مى شود.» (تهذیب الأحکام: ۶/۷۵، ح ۱۴۷- بحار الأنوار: ۱۰۱/۱۳۲، ح ۶۱)
وقتی امروز رفتم کلاس زبان یکی از همکلاسی هامو دیدم که دختر محجبه و متیــنی بود و همیشه چادر سر میکرد به یه نفری تبدیل شده که واقعا غیر قابل باوره!
اول من نشناختمش و سراغشو گرفتم بعد خودش اومد بهم گفت من اونور نشستم بعد ازش اجازه گرفتم تا چندتا سوال ازش بپرسم اول ازش پرسیدم که پس تو چرا اینجوری شدی؟؟ اگه تمایل داری بهم بگو که چرا چادرتو باز کردی؟؟؟ البته من خودم شخصا حجاب رو فقط تو چادر بستن نبینم با اینکه خودم چادر سر میکنم ولی فقط چادر رو حجاب برتر میدونم و با عشق اونو سر میکنم ولی میخواستم بدونم که چرا تغییر عقیده داده!!!
اون هم بهم گفت من
که از هفت سالگی به اجبار پدرو مادرم چادر سر میکردم و هر روز هم درباره ی
این موضوع با پدرم بحثم میشد چون بابام بهم میگفت با توجه به اینکه ما از
یه خانواده مذهبی هستیم و اکثر فامیل چادر سر میکنن تو هم باید چادر سر کنی
ولی من دیگه نمیخواستم چادر سر کنم به همین دلیل تصمیم گرفتم چادرم رو
بردارم و الانم چند هفته هست با بابام قهرم من خیلییییییی ناراحت شدم
به نظر من باید چادر رو با عشق و علاقه سر
کنی نه به زور و اجبار ولی اینو یادت باشه که چادر حجاب برتره و ما خانم ها
رو که گوهری با ارزش هستیم از نگاه چشمان شیطانی و…. در امان نگه میداره.
Because of family pressure, not clad friend |
adventure tent Im not held |
لباس مقدس است، لباس نعمت است، كرامت است. خدا به حيوان لباس نداده به انسان لباس داده شما يك چيزي را كه همينطور عادي و معمولي تلقي ميكنيد در پارچه نميپيچيد اما يك چيزي را كه ارزش دارد در كاغذ كادويي ميبنديد. هر چيزي كه ارزش دارد، حجاب هم دارد.
Excerpt from speech by reading surrounding the hijab and chastity Hujjatulislam
In the name of God
Sacred dress, dress is a blessing, dignity. God is not a human animal clothing you wear something so ordinary as you can in a cloth in the wrapping paper Nmypychyd something, but a close. Anything that has value, has unveiled. (January 67)
ایوت بالداچینو کارشناس ارشد حقوق از دانشگاه سیدنی است که ۱۲ سال پیش، پس از جدایی از مذهب کاتولیک مسلمان شده است، بنا به گفته خود او ۶ سال سنی بوده است ولی اکنون ۶ سال است که به آیین شیعه گرویده است. او همچنین پس از این تشرف نام خود را به ثریا تغییر داده است.
The Story of Muslim, Christian Lady
Yvette Baldachynv Master of Law from Sydney University, which 12 years ago, after the separation of religion is Catholic, Muslim, says he was 6 years old, but has been converted to Shi'ism, which is now 6 years old. After this initiation, he changed his name to Soraya.
Protect the eyes, ears, heart and all other organs of any fault is
modesty and chastity of the inner veil covering the face is a sense of
modesty and chastity root fruit Ltyftr veil veil.
*مردم ما چادر را انتخاب كردهاند. البته ما هيچ وقت نگفتيم كه «حتماً چادر باشد، و غيرچادر نباشد.» گفتيم كه «چادر بهتر از حجابهاى ديگر است.» ولى زنان ما مىخواهند حجاب خودشان را حفظ كنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پيش از آنكه يك حجاب اسلامى باشد، يك حجاب ايرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.
* Our people have taken to the tent. It never tells us that "to be sure the tent, and not Ghyrchadr." Saying that "the veil veils are better than others." But we want women to maintain their hijab. The tent like. Tent, our national dress. Tent, before an Islamic veil, a veil in Iran. Our people and our own national dress. (October 73)
تعريف حجاب در قرآن
حجب و حجاب هر دو مصدرو به معنى پنهان کردن است. “امرئه محجوبه” زنى که پوشانيده است.
Definition of Hijab in the Quran
Allah Manan anywhere Klamallh M. Mshrfyn various expressions of Islam, especially women commanded to dress and veil of words, clothes, Syab, chastity, and Jlbab hangover in detail and the concept is applied.
منتظران راستین، برترین مردم همه روزگاران ، بسان حاضران در خیمه آن حضرت هنگام ظهور خواهند بود. ثواب ایشان مانند پاداش نمازگزار و روزهدار است و ایشان گرامىترین امت و رفیق پیامبر صلّى اللّه علیه و اله هستند. آنها بسان مجاهدان در راه خدا و در ركاب حضرت رسول صلّى اللّه علیه و اله هستند و پاداش هریك از آنها برابر با هزار شهید از شهیدان صدر اسلام است...
Awaits true, most of the people all the time, just like the people in his tent when they will rise. Reward like the rewards of prayer and fasting, he and his fellow Gramytryn ummah and the Prophet Muhammad (PBUH) said. They are like the residents in the path of Allah and the Prophet Muhammad PBUH cycling and reward each of them with thousands of martyrs, martyr of Islam is ...
Bermnbrha by Mardam Bگoییd and him as something کnیd کh repentance کnnd and Bray Faraj and accelerate the emergence attended Hojjat (pbuh) called Nmaیnd and where called for, such as Namaz dead NIST کh duty کvaúی strongest and its Anjam Dadn Ann BL only Bedی BL Mکlvیn BL سایرین plopped گrdd Blکh Mannd Nmazhaی daily east کh the Bertmam Mکlvیn duty AST Ann Ra Anjam Dhend
امروز برای شما یک سخنرانی زیبا و شنیدنی از استاد علیرضا پناهیان رو با موضوع ازدواج های دانشجویی گذاشتم، که امیدوارم خوشتون بیاد. [...]
نگاهی به رخدادهای آخرالزمان از منظر قرآن
چکیده
آخرالزمان و مجموعه حوادث آن از جمله مباحثی است که در آیات و روایات اسلامی بدان توجه شده و افزون بر تفسیر و حدیث، در حوزه کلام و مهدویت پژوهی اهمیت ویژه ای دارد. در این نوشتار، نخست مفهوم آخرالزمان و تفاوت آن با اشراط الساعه بررسی شده و نگاه قرآن و دیگر ادیان به این مسئله مدنظر قرار گرفته است.
رویکردها به آخرالزمان و نشانه های ظهور
چکیده
موضوع مهدویت در میان آموزه های اسلامی، از جمله موضوعاتی است که در منابع متعدد مورد توجه قرار گرفته است. در میان مقولات مهدوی نیز یکی از موضوعات شاخص، موضوع « نشانه های ظهور» است که مورد توجه تمام فرق اسلامی قرار داشته است؛ البته موضوع نشانه های ظهور منحصر به منابع اسلامی نیست و نظیر آن را درباره منجیان آسمانی دیگر ادیان می توان برشمرد.
بررسی فقهی رؤیت هلال ماه
مدیریت پیام های مهدوی در فراسیستم ارتباطات دینی
چکیده
این نوشتار از منظر علم ارتباطات و رسانه به موضوع مهدویت می پردازد و پیام های مهدوی را بخشی از پیام های دینی برمی شمرد که باید در فراسیستم ارتباطات دینی به گونه ای خاص مدیریت شود. برای مدیریت پیام های مهدوی و بالا بردن اثربخشی پیام باید یک چشم به ویژگی های موضوع مهدویت و پیام های آن داشته و نگاهی دیگر را بر مباحث کلان مدیریت با در نظر گرفتن شرایط ویژه فراسیستم موردنظر افکنیم.
ما منتظر ظهور حضرت حجّت هستيم! نه منتظر آمدن حضرت حجّت!
يا صاحب الزّمان! همه از آمدن شما صحبت می کنند ، امّا مگر شما قرار است بیایید!؟ مگر شما جایی رفته ايد که قرار باشد برگردید و به ميان ما باز آييد!؟