ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
بازار تم های گرافیکی واقعا در طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. در حال حاضر بسیاری از سایتهای برتر ارائه کننده تم (مثلا WooThemes) به تنهایی در خدمت کاربران وردپرس قرار گرفته اند، و این مسئله بدون در نظر گرفتن صدها طراح تم وردپرس می باشد که روزانه پوسته های گرافیکی طراحی شده خود را برای فروش در سایتهایی مانند Themeforest یا Mojo منتشر می سازند.
هیچ فرقی نمی کند که قصد خرید یک خودرو یا کامپیوتر، را دارید و یا یک تم وردپرس؛ «محبوبیت» کالا یا خدمات نزد شما، نقش بزرگی در تصمیم و انتخاب تان بازی می کند، اغلب هم به صورت ناخودآگاه. روانشناسان آن را یک «ملاک اجتماعی» می نامند، و این مسئله اصل ساده ای است که می گوید هنگامی که ما مطمئن نیستیم چه کار کنیم یا کدام یک را از بین چند چیز انتخاب کنیم، سعی در تقلید انتخاب نهایی از انتخاب عموم همسالان خود می کنیم.
سایت های مانند ThemeForest به صورت هفتگی برای تم های منتشر شده در خود رتبه ای نشانگر محبوبیت آن تم نزد کاربران ارائه می کند و معمولا میتوان این چنین فرض کرد که اگر پوسته ای محبوب است، به خاطر کیفیت بالایش هست. اما سایت های دیگر رتبه بندی محبوبیت و یا تعداد فروشی از هر تم را منتشر نمی کنند ، بنابراین همینجا مشخص می شود معیارهای دیگری نیز برای انتخاب تم نیاز دارید.
دقت کنید که متن قرار گرفته در تم به سادگی قابل خواندن باشد
به فن چاپ (Typography) توجه کنید
دقت کنید آیا صفحه آغازین بر روی مطلب شما تمرکز لازم را دارد؟
این روزها بیشتر تم ها از اسلایدر صفحه اولیه برای نمایش محتوای کلیدی سایت به صورت فوری به بازدید کننده استفاده می کنند، و اگر چه کم کم استفاده از این روش دارد بیش از حد تکراری می شود ، اما راه خوبی است برای اطمینان از اینکه موارد برجسته و کلیدی سایت شما (برای مثال خدمات یا کالاهای تولیدی و….) به سرعت به نظر بازدیدکنندگان می رسد.
آیا طراحی تم با برند تجاری شما سازگار است؟
اگر قبل از تصمیم در مورد تم، شرایط تجاری را مد نظر دارید مثلا شرکتی دارید که لوگوی خاص خود را دارد، حتما تمی انتخاب کنید که رنگ های اصلی آن با رنگ های لوگوی شرکت هارمونی داشته باشد و یا اطمینان حاصل کنید که تم انتخابی به راحتی قابل سفارشی سازی متناسب با برند شما باشد.
برخورداری از قالب های رنگی متنوع
shortcode های وردپرس کدهایی هستند که می توانید در نوشته های خود از آنها استفاده کنید. وقتی که مطلبی را پست می کنید این کدها به طور خودکار توسط محتوایی که برای هر یک معین کردید جایگزنی می شوند که برای مثال قرار دادن دکمه ها ، علائم و شکلک های مختلف ، و دیگر عناصر را در متن آسان می کند. در هنگام انتخاب تم به پشتیبانی ان از shortcode ها دقت کنید.
با برخورداری تم از ستون های فرعی (sidebar) نامحدود، هر صفحه ای که ایجاد می کنید می تواند از ساید بار خاص خود با ویدجت های مختلف دریافت بهره مند باشد. به عنوان مثال، ویدجت نقشه گوگل در صفحه «ارتباط با ما» ، ابزارک فلیکر در صفحه «درباره ما» فقط گوشه ای از مزایای داشتن ستون های فرعی نامحدود است.
برخورداری از قالب های متنوع صفحه
توجه کنید آیا در تم انتخابی آپلود آرم دلخواهتان را به جای لوگوی پیش فرض آسان است یا خیر؟
استفاده از چارچوب برای جاوا اسکریپت و CSS
امکان در اختیار داشتن فایلهای PSD مجزا از عناصر تم
برخی سایت ها (مثل TemplateMonster ) به هر کاربر قیمت منحصر به فردی ارائه می کنند که ویژه نیازی است که آن کاربر برای استفاده از آن تم دارد (البته، افرادی که قبلا یک تم را خریداری کرده اند می توانند از آن استفاده کنند، بنابراین واقعا منحصر به فرد نیست). به نظر من ، این شیوه واقعا ارزش استفاده ندارد چرا که برای چنین قیمت های بالایی (بیش از چند هزار دلار) به سادگی می توانید تم سفارشی خوب و بسیار ارزانتری بسته به نیازهایتان از دو روش بالا دریافت کنید، و یا حتی سفارش دادن یک پوسته سفارشی به طراح تم های ممتاز، که از ابتدا برای شما پوسته ای طراحی کند هم چنین هزینه بالایی نخواهد داشت!
به دلایل مشابه ، از تم های پر زرق و برق مبتنی بر فلش که واقعا چشمگیر به نظر می رسند بر حذر باشید. گاهی ممکن است چنان تم سایت شما چشمگیر باشد که بر محتوا که سایت را برای نمایش همین محتوا راه اندازی کرده اید به طور کلی سایه بیافکند. گاهی اوقات سادگی بهتر است.
و اگر به دنبال مکان مناسبی برای خرید تم های وردپرس می گردید، در زیر چند لینک برای شروع آوردم:
منبع: sixrevisions