?- پروتکل SSH شما Secure است؟
سعی کنید همیشه از برای ورود به سرور از public key authentication استفاده
کنید وهیچ وقت دسترسی SSH را برای عموم باز نگذارید. اگر از puttyاستفاده می کنید می توانید نرم افزار putty agent را نصب کرده و key های SSH خود را مدیریت کنید.
همیشه پورت SSH را عوض کنید .معمولا طرف ابتدا به دنبال پورت ۲۲ می گرده و
اگر اطلاعات کافی در مورد سرور شما نداشته باشه از دسترسی به ssh نا امید
خواهد شد . لذا هیچ وقت ssh را روی پورت ۲۲ باز نگذارید. می توانید پورت
ssh را از طریق ویرایش فایل etc/ssh/sshd_config به یک پورت باز دیگر مثلا
???? تغییر دهید. port 1654
از پروتکل ۲ استفاده کنید . اگر از putty استفاده می کنید این نرم
افزار قابلیت پشتیبانی از هر دو پروتکل را دارست پس نگرانی وجود ندارد .
در همین فایل etc/ssh/sshd_config می توانید خط Protocol 2. را تایپ کنید.
در اکثر سیستم های لینوکس میتوانید محدودیت هایی را روی دستری های shell اعمال کنید . با استفاده از تنظیماتی که در /etc/security/limits.conf
وجود دارد می توانید محدودیت های بسیار جالب را برای تک تک کاربران shell
ایجاد کنیدتا استفاده ی نابجای آنها با استفاده وارد آوردن فشار بیش از
حد به سرور شما و down شدن آن نشود .
۸- سرور خود را تحت کنترل داشته باشید یا مانیتور کنید
* Rkhunter – نرم افزاری برای پیدا کردن trojan – backdoor و غیره بر روی سرور.
http://www.rootkit.nl/projects/rootkit_hunter.html
9- حتما یک firewall نرم افزاری داشته باشید !!
اگر firewall سخت افزاری هم دارید باید یک فایروال جداگانه روی سرور داشته باشید .
لطفا برای دیدن مقاله به ادامه بروید.
• برای لینک ها و عکس ها حتما از تگ های title و Alt بصورت دقیق و درست استفاده کنید.
• لینک های شکسته ( لینک هایی که به جای درستی ، اشاره نمی کنند) را تصحیح کنید.
• لینک هایی که هر صفحه دارد باید حداکثر تعداد قابل قبولی باشد ، حدود ۱۰۰ لینک.
• از سایت های مرتبط بخواهید به شما لینک دهند .
• سایت خود را در http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl ثبت کنید .
• نقشه سایت خود را در Google Sitemaps ثبت کنید .
• از لینک ها یا متن های مخفی استفاده نکنید .
• از cloak redirect استفاده نکنید .
• Query های برنامه ریزی شده به گوگل نفرستید .
• صفحه را با کلمات نا مربوط به سایتتان لود نکنید.
• صفحات تکراری در دایرکتوری ها و ساب دومین های سایتتان نسازید.
Query های برنامه ریزی شده چیست ؟
تمام مقالات مربوط به طراحی وب را میتوانید از طریق تگ طراحی وب دنبال نمایید.
چرا کلمات کلیدی؟
همانطور که شاید خیلی ها بدانند طرز کار موتور های جستجو گر به شکل عنکبوتی یا همان اسپایدر(یاد فیلم مرد عنکبوتی نیفتید!) است. یعنی ربات های برنامه نویسی شده ی موتورهای جستجو مثل عنکبوت ها در کدهای صفحات وب و نه شکل رو ظاهر آن ها! می خزند و مشابه ترین موارد با با مورد جستجوی کاربر به نتایج تاپ خود می برند.
خوب بر گردیم به سوال. یک نکته مهم و
توافق شده بین موتورهای جستجو و طراحان سایت ها همین کلمات کلیدی یا
KeyWord ها هستند. پس وقتی می دانیم چه چیز می تواند رتبه ما را در سرچ
اینجین ها بالا ببرد ادامه کار آسان تر است.
چگونه انتخاب کنیم؟ چقدر؟ چه چیز؟
این سوال بسیار کلیشه ای است! ولی چون می دانم بسیاری از شما این سوال در ذهنتان بدجور بی جواب مانده ، منم هم به ان پاسخ میدهم.
همانطور که در مقاله افزایش بازدید و ترافیک قبل گفتم، از سرویس ADwords استفاده کنید.
ابتدا به سایت : https://adwords.google.com/Adwords/welcome.html بروید.
خوب تنها کاری که باید بگنید بررسی کلمات یا بهتر بگویم عبارات کلیدی است.
با توجه به محتوای سایتتان عبارات مختلف را جستجو و ببینید که گوگل کدام
را به شما پیشنهاد میدهد و کدام ها پر مخاطب تر هستند.
اگر بعد از اینکار و بعد از یک ماه باز
ترافیکتان تغییر نکرد ، بروید و کلمات دیگر را انتخاب کنید! یک وبمستر
خوب پشتکار دارد و این پروسه طاقت فرسا را باید بگذراند.
در مورد چقدر هم بگویم که اکثر موتورهای جستجو یا همان سرچ اینجین ها بیشتر از ۱۵۰ تا نهایتا
۲۰۰ کاراکتر را نمیخوانند. پس کلمات کلیدی زیاد و بیش از ۲۰۰ کارکاتر نه تنها به افزایش بازدید شما
کمک نمیکند، بلکه باعث سنگین شدن سایت و همچنین در صورت تکرار کلمات کلیدی باعث اسپم شناخته شدن شما توسط موتورهای جستجو میشود.
کجا بزارم؟
طبق تجربه شخصی بهترین مکان برای گذاشتن کلمات کلیدی ، بعد از قسمت Title
است. زیرا عنکبوت های اینترنتی، از بالا به پایین سایت شما را می خزانند!
چرا این همه زحمت؟
در یک مقاله خوندم که :
همواره ١٠ جایگاه اول نتایج حاصل از جستجو در موتورهای جستجوگر، متعلق
به سایت های مشهور است وبا وجود میلیون ها سایت رقیب، افراد واقعا وقت
خود را تلف می آنند .
و حرف آخر
هیچگاه از غلط املایی نگذرید! خیلی ها هنگام تایپ عبارات در موتورهای جستحو
کلمات را اشتباه وارد میکنند. به مثال من توجه کنید تا همه چیز دستگیرتان
شود.
مثال:
فرض کنیم سایتی دارم با همان محتوای هاست! خوب بهترین کلمات کلیدی برای من اینها بودند:
هاست , هاست رایگان , هاست لینوکس , هاست ویندوز
خوب اینها فقط چند مورد بودند. دیدید که از کلمه استفاده نکردم و فقط از عبارات استفاده کردم. در ضمن به دو مورد آخر نگاه کنید که اشتباه املایی هم دارند! اما همونطور که گفتم خیلی ها اشتباه تایپ میکنن. حالا که کلماتمان مشخص شده، آن ها در صفحه وب و بعد از تگ تایتل قرار میدهیم.
توضیحاتی در مورد سایت آلکسا یا الگزا (Alexa.com) سایت الکسا یک سایت رتبه بندی سایت ها بر اساس میزان ترافیک مصرفی آنها است. به این معنی که متناسب با میزان پهنای باند مصرفی، رتبه سایت را مشخص می کند. رتبه ها از ۱ شروع شده و تا اعدادی حدود ۱۰ میلیون ادامه دارد. در این سایت برعکس پیج رنک، هرچه عدد پایین تر باشد بهتر است. یعنی رتبه هایی که به یک نزدیکترند سایت هایی با میزان بازدید بیشتری هستند. البته ذکر این نکته لازم است که لزوما ترافیک سایت تابعی از تعداد بازدید نیست اما برای بدست آوردن یک تقریب معیار خوبی است
گوگل : نشانی وب خود را درج کنید
اگر سایت خود را به تازگی ثبت و راه اندازی کرده اید و هنوز آن را در هیچ جستجو گری مانند گوگل , یاهو , الکسا , ام اس ان ثبت نکرده اید می توانید از طریق لینکهای زیر سایت خود را در معروفترین جستجوگرها ثبت کنید.
هاست ایرانی ثبت سایتهای مشتریان خود را به صورت رایگان در موتورهای جستجو انجام می دهد .
ثبت سایت در موتورهای جستجو
گوگل
http://www.google.com/addurl.html
یاهو
http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit
MSN
http://www.bing.com/docs/submit.aspx
Alexa
http://pages.alexa.com/help/webmasters/index.html#crawl_site
Splat
http://www.splatsearch.com/submit.html