عجیب ‌ترین تلفن‌های همراهی که تاکنون دیده‌اید







عجیب ‌ترین تلفن‌های همراهی که تاکنون دیده‌اید



 عجیب ‌ترین تلفن‌های همراهی که تاکنون دیده‌اید

* مورف نوکیا
هنگامی که نوکیا مورف را طراحی کرد، می‌خواست نشان دهد که فن‌آوری نانو چگونه می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل را به‌صورت اساسی تغییر دهد.

این تلفن از ماده شفاف و انعطاف‌پذیری ساخته شده که خود پاک شونده بوده و دارای حسگرهای نانویی است که می‌توانند از محیط پیرامون بیاموزند.

مورف همانطور که نامش نیز نشان می‌دهد شکلش را تغییر می‌دهد و طبق اعلام نوکیا، با استفاده از اصل مشابه مورد استفاده در تار عنکبوت، انعطاف‌پذیری این دستگاه را قادر می‌سازد شکل خود را تغییر دهد و خود را با وظایف در دست اجرا وفق دهد.

* تلفن Braver
شرکت ژاپنی سافت بانک موبایل برای آن دسته از افرادی که به‌هنگام حرف زدن با تلفن ممکن است کمی احساس تنهایی کنند، تلفن همراهی عرضه کرده که برای صحبت کردن به یک ربات انسان‌نما تبدیل می‌شود.

این گوشی شبیه یک ربات انسان‌نما با بازوها و پاهای متصل و صفحه‌ای هستند که چهره‌های مختلف را نشان می‌دهد و دارای هوش مصنوعی برای آموختن عادات کاربر است و اگر کاربر چند بار با یک نفر تماس بگیرد، متنی مانند "شما اغلب با وی تماس می‌گیرید" ممکن است در دهان چهره‌ تلفن رباتی ظاهر شود و کاربر می‌تواند با پاسخ‌های بله و نه یا پاسخ‌های ساده دیگر با این تلفن صحبت کند. تلفن Phone Braver حرکت نمی‌کند اما می‌تواند با اجزای قابل حرکتش ژست بگیرد.

* تلفن دو تکه‌یی
شرکت‌های ژاپنی ان تی تی دوکومو و فوجیتسو به اتفاق یکدیگر یک تلفن صفحه لمسی به‌نام Separate Ketai طراحی کرده اند که دارای یک نمایشگر و یک صفحه کلید جدا از یکدیگر است که از طریق بلوتوث با هم ارتباط دارند.

با توجه به این که بلندگو و اسپیکر به صفحه کلید متصل هستند، محصولی مانند این تلفن جست‌وجوی یک شماره تلفن را هم‌زمان با حرف زدن با یک نفر در پشت خط تلفن راحت می‌کند. سازندگان این تلفن می‌گویند مزیت این گوشی در این است که با استفاده از آن هم‌زمان می‌توان هم تماس تلفنی داشت و هم یک ای‌میل نوشت.

این دو قطعه که به سادگی از هم جدا می‌شوند، می‌توانند با یک مغناطیس قوی مجددا به هم متصل شوند. اگر کاربران این تلفن به هنگام راه رفتن در حال گوش کردن به موسیقی باشند می‌توانند از بخش صفحه نمایش به‌عنوان MP3 پلیر استفاده کنند و بخش کی‌بورد را در داخل کیف گذاشته یا از آن برای انجام تماس استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد